V loňském roce se všechny sociální sítě činily. Každou chvíli proběhla internetem zpráva o novince tu a vylepšení támhle. Přinášíme jejich shrnutí:

Facebook

Nejvíce novinek přinesl v roce 2014 Facebook.

  • V lednu představil App Insights 2.0, nové uživatelské rozhraní pro vývojáře, která jim umožní lépe vyhodnocovat a následně využívat data z fb aplikací.
  • V dubnu začal Facebook uživatele tvrdě tlačit do užívání aplikace Facebook Messenger na mobilních zařízeních a postupně znemožnil využívat na zprávy samotnou fb aplikaci. Výhodou pro uživatele je rychlejší načítání nových zpráv, a tedy snazší komunikace. V případě, že uživatel klikne na upozornění v aplikaci fb, je automaticky přesměrován do messegneru. 9. dubna mimojiné zrušil tzv. Sponsored Stories jako samostatný reklamní formát.
  • V srpnu zavedl Facebook nově tlačítko „Uložit“, která nabízí možnost uložit si zajímavé příspěvky na později. Dále zakázal u soutěžních aplikací nutit uživatele stát se kvůli účasti fanouškem stránky, což má odradit vývojáře od rychlého sběru fanoušků stránky, kteří stejně nebudou vhodně zacílenou cílovou skupinou.
  • V září byla v aplikaci messenger přidána možnost úpravy fotek přímo v jejím rozhraní.
  • Říjen se nesl ve jménu novinek především pro správce fb stránek. Přibyla možnost naplánovat publikaci příspěvku na konkrétní čas a také ukládání konceptů (draftů) statusů na později. (Ty lze nyní najít v nastavení pod panelem Aktivita -> Koncepty.) Ti, kdo spravují facebookové stránky přes aplikaci Facebook Pages Messenger jistě potěšilo, že mohou odpovídat na reakce ve vláknech i přímo v ní a nejen přes webové rozhraní, jak tomu do té doby bylo.
    V tomto měsíci došlo k úpravě funkcí reklamy a Ad Set. K původním funkcím nastavení rozpočtu a časování v Ad Set, přibyla možnost určení nabídky, cílení a umístění reklamy. Tyto funkce byly odebrány právě reklamám. V mobilní aplikaci došlo ke zjednodušení nahrávání více fotografií najednou.
  • Kolem 17. listopadu Facebook oznámil, že od ledna 2015 sníží dosah neplacených prodejních příspěvků. Argumentuje tím, že chce snížit obtěžování uživatelů reklamou. Skutečným důvodem, je však podle většiny inzerentů, zvýšit facebooku zisky z placenou reklamy.

Like tlačítko

Twitter

Ani Twitter nezahálel a některé novinky vyloženě vybízí myslet si, že se značně inspiroval právě Facebookem.

  • V průběhu měsíce dubna zavedl Twitter nové profily (větší cover i fotografie, nezasahuje do popisu profilu, tedy lepší čitelnost), dále možnost připínání důležitého tweetu nahoru (hlavně pro firmy), možnost vybrat si, zda budou zobrazovány tweety s odpověďmi či bez ní. Bylo zvýrazněno zobrazování fotografií a videí.
  • V červenci Twitter spustil Twitter Analytics. Tento nástroj konečně umožňuje vyhodnocovat nějak smysluplně úspěšnost vašich příspěvků na Twitteru. Pro aktivaci je třeba zaregistrovat se do Twitter Ads a následně začnete získávat data ke všem nově publikovaným příspěvkům. Zpětně to bohužel nefunguje.
  • Během srpna Twitter začal testovat zavedení promovaných videí jako nový reklamní kanál. Inzerenti by platili až po přehrání videa uživatele. Další novinkou je postování na timeline cizích příspěvků, které si oblíbili uživatelé, se kterými jste ve spojení.
  • V září Twitter zavedl tlačítko Buy Now, kterým oficiálně vstouopil do světa e-commerce. Umožnil tak uživatelům nakoupit zboží, které se jim líbí, přímo z platformy Twitteru.
  • V prosinci Twitter vypustil mobilní aplikaci Tweet Analytics pro iOS.

Pinterest

  • Pinterest přišel pouze s jednou, ovšem zásadní novinkou pro vyhodnocování, 26. srpna spustil Pinterest Analytics. Ty jsou k dispozici pouze pro firemní profily a mají pomoci pochopit, jak uživatelelé reagují na obsah vašeho webu a na piny na vašem firemním profilu.

Instagram

Instagram získal v roce 2014 přes 300 milionů uživatelů a předběhl tak Twitter. Jedná se o celosvětový trend, v České republice stále vede Twitter.

  • 21. srpna Instagram zavedl hlubší analytiku pro inzerenty, nástroje Account Insights, Ad Insights a Ad Staging. První dva zmíněné jsou analytické nástroje, kdy Account Insights sleduje výkon celého účtu, Ad Insights hodnotí jednotlivé reklamy. Poslední zmíněný nástroj Ad Staging je pro tvorbu reklamy, se kterým si dle informací na blogu, poradí lajk i profesionál.
    Během srpna Instagram nabídl také tzv. Hyperlapse, tedy možnost zrychlit až 12x video.
  • V listopadu umožnil upravovat uživatelům text u publikované fotografie, do té doby nebylo možné po publikování fotografie již cokoliv měnit.