V přídadě, že v oblasti SEO spolupracujete s externím dodavatelem, bude po vás dříve či později požadovat přístup do nástroje Google Webmaster Tools. K čemu Google Webmaster tools slouží? Proč do něj potřebuje SEO konzultant přístupy? A proč je vhodné je udělit?

K čemu je nástroj Google Webmaster tools?

Pokud web využívá nástroj Google Webmáster Tools (GWT), získá jeho správce spoustu dat o webu, která je Google schopen poskytnout, a která napomohou k jeho optimalizace a vyladění jeho nedostatků.

Lze pomocí jej odeslat soubor Sitemap a usnadnit tak vyhledávači indexaci webu. Díky nástroji obdržíte informace o tom, že je na stránkách něco v nepořádku společně s odkazem na nápovědu, jak tento nedostatek vyřešit. Vpřípadě, že si zahráváte s ohněm (pomocí nepovolených optimalizačních aktivit), obdržíte zprávu o udělení BANu. Veškeré zprávy je možné v nastavení dostávat do emailů, které v nástroji nastavíte, tak vám nic neuteče.

Pokud GWT navíc propojíte s Google Analytics, budou se do statistik prolévat data, která se v něm standardně nezobrazují. Více se o tom dozvíte v článku: Proč a jak propojit Google Analytics a Google Webmaster Tools.

Proč tato data zpřístupnit SEO konzultantovi? Pouze přístupy do Google Analytics již nestačí. Kromě skutečnosti, že umí konzultatn s nástrojem pravděpodobně lépe než vy nebo správce vašeho webu, ušetříte si tak množství práce na obou stranách. Pro komplexní analýzu stránek z hlediska optimalizce jsou tato data pro konzultanta k nezaplacení.

Možnosti udělení přístupů a jejich výhody

Možností jak udělit přístupy do nástroje pro webmastery je spoustu, níže uvádíme ty nejméně náročné.

1. Nahrání ověřovacího soubor do root složky na serveru, kde je web umístěn web

Přístupy do nástroje GWT je možné udělit pomocí nahrání tzv. ověřovacího sobouru do root složky na serveru, kde je umístěn váš web. Tento soubor je unikátní pro každý jednotlivý účet. Je třeba, aby vám SEO konzultant zaslal ten svůj. Jedná se o hash soubor ve formátu .html s nic neříkajícím názvem.

overovaci_soubor_gwt

Tento způsob ověření je doporučován jako nejvhodnejší, neboť tak konzultantovi udělíte nejvyšší práva, díky nimž získá přístup ke všem potřebým datům může nástroj propojit s Google Analytics a dalšími nástroji, které využívá, například nástrojem Collabim apod).

Všechny ostatní udělení přístupů do nástroje jsou samotným Google označovány jako alternativní.

2. Ověření přístupů přes administrátorská práva v nástroji Google Analytics

V případě, že jste konzultantovi udělili administrátorská (nejvyšší) práva v Google Analytics, může si přes ně ověřit také přístup do GWT. Je tedy třeba zkontrolovat, zda má skuteččně nejvyšší možná právě.

Googel Analytics práva uživatelů

3.Přidání uživatele přímo v rozhraní Google Webmaster Tools

Dalším způsobem udělení přístupů do GWT je přímo v rozhraní tohoto nástorje. Stačí vybrat konkrétní web, máte-li jich v nástroji více a přes nastravní Uživatel a vlastníků webu přidat konzultantům účet.

Přístupy do Google Webmaster Tools

4. Ověření přes Google Tag Manager

Ověření přes Googel Analytics funguje ověření přes přístupy do nástroje Google Tag Manager.

Tento článek má sloužit především jako návod pro naše klienty.