Oba vyhledávače se snaží neustále pracovat na svých algoritmech, aby dodaly uživatelům co nejrelevantnější výsledky.
Co se povedlo vylepšit v roce 2014 a s čím se musí od loňska potýkat klientské weby?

24. ledna Seznam změnil název svého robota (User-Agenta) ze „SeznamBot“ na „Mozilla“.

Od 6. února se Google rozhodl penalizovat weby s příliš velkým množstvím reklamy nad ohybem stránky.

Během 24. – 25. března byly mnoha webmastery zaznamenány změny ve výsledcích vyhledávání a všichni si mysleli, že je tu měkčí update Pandy. Google tuto informaci nikdy nepotvrdil.

V polovině dubna Google pustil nástroj Universal Analytics do ostré verze a přihodil také remarketing, který do té doby chyběl.

17. května byla vypuštěna verze 2.0. algoritmu PayDay Loan, který cílil hlavně na fráze týkající se léků, hazardu a erotiky.
Tento nepříliš známý algoritmus má vyhledávat MFA stránky, které cílí na vysoce konkurenční klíčová slova (s vysokou cenou za proklik v Adsense). Každá jeho verze většinou cílí na další klíčová slova.

19. května byla vypuštěna Panda 4.0. Google Panda je algoritmus, který penalizuje stránky s nekvalitním obsahem bez zjevného přínosu.

Google Panda

12. června Google vypustil 3.0 verzi algoritmu PayDay Lone, tzv. Anti-spam update. Tato verze algoritmu zesílila vliv na klíčové fráze, které byly již dříve zasaženy, a tak v některých případech došlo k pročištění SERPu takovým způsobem, že vznikly otázky ohledně relevance, neboť zůstaly pouze výsledky z webů encyklopedického rázu, jako je například Wikipedie.

18. června začal Seznam testovat zohlednění aktuální polohy uživatele v upoutávkách na Firmy.cz i v našeptávači. Tuto funkci nejdřív vyzkoušel na 15 % hledání.

2. července začaly výsledky vyhledávání na Seznamu zohledňovat aktuální polohu uživatele pro 100 % všech hledání.

Pigeon update, algoritmus pro lepší lokalizační výsledky vyhledávání, byl vypuštěn 24. července 2014.

13. června se Seznam pokusil o aktualizaci svého algoritmu, který se tak úplně nepovedl. K té došlo až 30. července.

6. srpna oznámil Google, že webům, které jedou na protokolu HTTPS/SSL, bude přidávat body navíc.

K odstranění Google Authorship došlo 28. srpna. Authorship propojoval příspěvky, které byly opatřeny tímto tagem s příslušným profilem na Google+. Zobrazoval u příspěvků fotografii uživatele, a tím měl napomoci zvýšit CTR těchto příspěvků.

Další verze algoritmu Panda 4.1 byla vykopnuta 23. září.

V roce 2014 došlo i na Penguina, který byl přes víkend 17. – 18. listopadu updatován na verzi 3.0. Penguin je algoritmus Googlu, který hodnotí kvalitu odkazového profilu stránek.

Google Penquin

21. listopadu došlo k updatu na verzi Pirate 2.0. Tento algoritmus je v zahraničí označován jako Pirate Update a penalizuje stránky se závadným obsahem, tedy takovým, který je chráněn autorským zákonem.