Už na prvním ročníku konference Marketing Festival, který proběhl v listopadu 2013, padaly otázky ohledně očekávaných Universal Analytics, které někteří označují jako Google Analytics 2. Universal bylo v té době možné vyzkoušet pouze v beta verzi. Uběhlo dalších 5 měsíců a Google oficiálně ukončil betu a vypustil Universal Analytics do ostrého provozu v polovině dubna 2014. Jaké jsou jejich výhody oproti Google Anyltics a proč stojí za to upgradovat?

Co navíc přináší Universal Analytics?

Universal Analytics nabízí nové možnosti sběru dat a 3 verze měřícího kódu:

  • analytics.js – knihovna pro webové stránky, pro lepší kompatibilitu a flexibilitu pro vývojáře,
  • SDK Google Analytics V2.x a vyšší – pro měření mobilních aplikací (Android a iOS),
  • protokol měření – pro sledování dalších digitálních zařízení, např. herních konzolí.

Další rozšířené analytické nástroje a přístup k vylepšeným procesům správy dat.

Propojuje více zařízení, sessions a dat s uživatelovým ID a díky tomu dokáže sledovat jednoho uživatele a jeho opakované cesty webem z různých přístupových bodů i zařízení a jeho chování na něm.

Analytiky potěší možnost nastavení vlastních metrik a hlubších dimenzí. Oproti Google Analytics je možné sledovat například:

  • detaily produktu,
  • autora stránek,
  • konkrétní části obsahu,
  • či v případě herních konzolí i úrovně uživatelů ve hrách,
  • a spoustu dalšího.

Co to znamená v praxi?

Možnost lépe sledovat vlastní zákazníky. Zjistit, které marketingového nástroje fungují právě na vaši cílovou skupinu. Podrobnější informace o webu a jeho uživatelích více do hloubky, např.:

  • jaké konkrétní produkty nebo dokonce detaily produktu vaše zákazníky opravu zajímají,
  • který autor textů (článků) přivádí na váš web vhodně zacílenou (cílovou) skupinu uživatelů.

Kód lze nasadit na více specifické zařízení a speciální stránky pro sledování dalších, moderních zařízení.

Pojďme do toho, nebojme se ničeho!

Upgrade váš web stejně nemine, neboť Google ohlásil, že přestane aktualizovat data ve starém GA, všechny vychytávky a hlubší podpora bude pouze pro Universal analytics. Nedávává tedy v podstatě jinou možnost než upradovat.

Je třeba zásah do kódu stránek a připravit se až na dva dny čekání, které upgrade zabere.
O svá data se netřeba strachovat, nepřijdete o ně. Očekávat můžete jen další „pozitiva a sociální jistoty“, tedy více dat k analyzování.
Nasadíte si Universal Analytics na svůj web už dnes?

Pokud si neporadíte sami, zkuste nápovědu od Google a nebo napište nám. Rádi Vám s nasazením pomůžeme.